• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Προγράμματα

Κλάδοι και Ειδικότητες

Προγράμματα ERASMUS +

 

3η Ημερίδα Μηχανικής Επιστήμης

 

Στις 12/11/2020 οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης  3ο έτος, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδικτυακά την 3η Ημερίδα Μηχανικής Επιστήμης από επαγγελματίες που εργάζονται στην Τσιμεντοποία Βασιλικού. 

Συμμετοχή της ΤΕΣΕΚ ΣΤΟ 10ο  Αγώνα Ηλιακών Οχημάτων

 

H ΤΕΣΕΚ Λάρνακας συμμετείχε με δικό της ηλιακό όχημα στο 10ο Αγώνα Ηλιακών Οχημάτων που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Κύπρου σε συνεργασία με το Δήμο Λευκωσίας, στην καρδιά της πρωτεύουσας, την Κυριακή 23 Ιουνίου 2019. Το Ηλιακό Όχημα, που φέρει το όνομα «Απόλλων», σχεδίασαν και κατασκεύασαν με μεράκι μαθητές του κλάδου της Ηλεκτρολογίας με την καθοδήγηση του καθηγητή τους Χρήστου Παππά.

Δέκα πρωτότυπα ηλιακά οχήματα, με συλλέκτες που απορροφούσαν ηλιακή ακτινοβολία τροφοδοτώντας τους κινητήρες με ενέργεια, συναγωνίστηκαν μεταξύ τους, διασχίζοντας κεντρικούς δρόμους της Λευκωσίας σε μια αλλιώτικη αναμέτρηση με μόνο σύμμαχο τον ήλιο!

Στον αγώνα συμμετείχαν οι ομάδες της Περιφερειακής Τεχνικής και Γεωργικής Σχολής Αυγόρου, της Τεχνικής Σχολής Αγίου Λαζάρου Λάρνακας, της Τεχνικής Σχολής Παραλιμνίου, της Ελληνικής Σχολής Pascal και Pascal English School, της Τεχνικής Σχολής Λάρνακας, του Λυκείου Αποστόλου Βαρνάβα και η ομάδα Sunracers από τη Λευκωσία. Τιμητικά βραβεία δόθηκαν σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στον αγώνα.

Χορηγοί του Αγώνα Ηλιακών Οχημάτων ήταν: Medochemie, RCB Bank Ltd, KPMG, Εθνική Ασφαλιστική και Ανταλλακτικά ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ. Υποστηρικτές: Τμήμα Δημοσίων Έργων, Τροχαία Λευκωσίας και Barrique Wine & Deli.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνει η Σχολή μας στην Petrolina LTD που με τη χορηγία της πρόσφερε την πολύτιμη στήριξή της στους μαθητές μας για τη συμμετοχή της στον συναρπαστικό αυτό αγώνα!

Κατά τη σχολική περίοδο 2019-2020, λόγω της παγκόσμιας επιδημίας Covid-19 ο διαγωνισμός των ηλιακών οχημάτων αναβλήθηκε. Φέτος η ΤΕΣΕΚ Λάρνακας ετοιμάζεται να αναβαθμίσει το ηλιακό της όχημα, αφού ο συναγωνισμός είναι μεγάλος, αλλά κυρίως επειδή απώτερος στόχων όλων, μαθητών και καθηγητών, αποτελεί η απόκτηση νέων γνώσεων και εμπειριών, τις οποίες δε θα ήταν δυνατό, μέσα στα πλαίσια κάποιου μαθήματος να τις αποκτήσουν. Αξιοποιώντας τη μέχρι τώρα τεχνογνωσία, εφαρμόζοντας νέες τεχνολογίες υλικών και κατασκευής και αλλάζοντας τρόπο σκέψης, η Σχολή μας αισιοδοξεί να καταλάβει σημαντική θέση, λαμβάνοντας μέρος στον συναρπαστικό αγώνα που θα προγραμματιστεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

 

Διπλή διάκριση για την Τεχνική Σχολή Λάρνακας στον διαγωνισμό

«Τεχνολογία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση – ΤΕΚΕ 2017-2018»

 

Διπλή διάκριση, 3ο Βραβείο και Β΄ Έπαινο, έλαβαν οι μαθητές  του κλάδου Ηλεκτρολογίας/Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων και Αυτοματισμών της Τεχνικής Σχολής Λάρνακας στο Διαγωνισμό του Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας (ΙΠΕ) «Τεχνολογία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση – ΤΕΚΕ 2017-2018», παρουσιάζοντας δύο αυτοματοποιημένες κατασκευές. Τα βραβεία δόθηκαν στην τελετή που διεξήχθη στις 13/6/2018 στο Συνεδριακό Κέντρο «Φιλοξενία» στη Λευκωσία.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές του τμήματος των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων ΗΕ2 (Ραφαήλ Γερολέμου, Σεργκεί Γκριτούνγκ, Σταύρος Ιωάννου, Ιουλιάν Καρτσιούκ, Μιχάλης Κωστή, Παύλος Λίγγης, Ανδρέας Χαραλάμπους) διακρίθηκαν και απέσπασαν το 3ο Βραβείο  για την κατασκευή που φέρει τον τίτλο «Αυτοματοποιημένος μηχανισμός πώλησης προϊόντων. Super Market του μέλλοντος!!! Ένα έξυπνο κατάστημα αυτοεξυπηρέτησης!!!» Οι μαθητές παρατήρησαν ότι καθημερινά ο καταναλωτής μπαίνει στο Σούπερ Μάρκετ για να ψωνίσει λίγα πράγματα και βγαίνει με ένα ασφυκτικά γεμάτο καρότσι. Αυτό γίνεται επειδή συνήθως ο πελάτης πρέπει να διανύσει μεγάλη απόσταση για να βρει τα προϊόντα που θέλει, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο και να αγοράσει αγαθά, τα οποία ενδεχομένως να μην χρειάζεται. Για τη λύση, λοιπόν, του συγκεκριμένου προβλήματος οι μαθητές προχώρησαν στην κατασκευή ενός «αυτοματοποιημένου Super Market της γειτονιάς», με σκοπό την αυτόματη πώληση προϊόντων στους πελάτες μέσω εύκολων και κατανοητών εντολών που θα δίνονται στον ειδικό χώρο του καταστήματος από το σπίτι τους, μέσω διαδικτύου και με ένα ειδικό, αρκετά εύχρηστο, πρόγραμμα από τα κινητά τους τηλέφωνα. Ουσιαστικά ο πελάτης θα υποβάλλει και θα πληρώνει την παραγγελία του στο κατάστημα και είτε θα πηγαίνει να παίρνει ο ίδιος τα προϊόντα είτε θα του αποστέλλονται στο σπίτι. Για την πετυχημένη σύνδεση της αυτοματοποιημένης κατασκευής με το διαδίκτυο οι μαθητές συνεργάστηκαν και με μαθητές του τμήματος των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ΘΗΥ2 (Αντώνη Φωτίου και Άντρια Αργυρού).

Για τον πελάτη το έξυπνα σχεδιασμένο Super Market αποτελεί μεγάλη διευκόλυνση, γιατί ο καταναλωτής μέσα σε λίγα λεπτά θα παραγγέλνει τα προϊόντα που  επιθυμεί και χρειάζεται, θα τα πληρώνει με ασφαλείς τρόπους πληρωμής χωρίς να ξοδέψει άσκοπα επιπλέον χρήματα. «Το αυτοματοποιημένο Super Market της γειτονιάς» θα είναι σχεδιασμένο να διαθέτει πληθώρα προϊόντων στους καταναλωτές σε 24ωρη βάση χωρίς να χρειάζεται υπαλλήλους για να λειτουργήσει. Το συγκεκριμένο Σούπερ Μάρκετ θα αποφέρει κέρδη στον επιχειρηματία, μειώνοντας τα έξοδά του, αφού δεν θα πληρώνει θέρμανση, ψύξη, φωτισμό, καθαριότητα και έξοδα από εργοδότηση υπαλλήλων. Επιπλέον, δεν θα απαιτείται μεγάλη έκταση για να λειτουργήσει μια υπεραγορά, αφού δεν θα χρειάζεται χώρος στάθμευσης, ενώ οι τιμές των προϊόντων θα είναι πιο ανταγωνιστικές σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα.

Όσον αφορά τη δεύτερη διάκριση οι μαθητές του τμήματος των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων ΗΕ3 (Ραφαήλ Γερολέμου, Σεργκεί Γκριτούνγκ, Σταύρος Ιωάννου, Ιουλιάν Καρτσιούκ, Μιχάλης Κωστή, Παύλος Λίγγης, Ναϊέφ Μοχάματ, Ανδρέας Χαραλάμπους) πήραν Β΄ Έπαινο για την κατασκευή μιας καινοτόμου εφεύρεσης στη μεταποίηση γεωργικού προϊόντος (ελιές). Οι μαθητές παρατήρησαν ότι δεν υπάρχει κάποιο εργαλείο αυτοματοποιημένο στη βιομηχανία για την παρασκευή τσακιστών ελιών και εάν υπάρχει τέτοιο μηχάνημα, αυτό σπάει το κουκούτσι, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποιότητα του προϊόντος. Για το λόγο αυτό προχώρησαν στην κατασκευή ενός «αυτοματοποιημένου μηχανήματος για το τσάκισμα των ελιών». Σε αυτήν ο ελαιοπαραγωγός τοποθετεί τις ελιές του στον ειδικό υποδοχέα του μηχανήματος, το οποίο δουλεύει αδιάκοπα, τσακίζοντας τις ελιές εύκολα, γρήγορα και χωρίς κόπο. Η κατασκευή είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και, όταν τεθεί σε λειτουργία, θα οδηγήσει στη βιομηχανοποίηση του προϊόντος και στην ευκολότερη προώθησή του στην αγορά, μειώνοντας αισθητά το κόστος παραγωγής σε εργατοώρες. Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα προϊόν που παράγεται κυρίως στην Κύπρο, η βιομηχανοποίησή του θα ενισχύσει την οικονομία του νησιού, καθώς θα βοηθήσει στην εξαγωγή του προϊόντος, με αποτέλεσμα το προϊόν να διατίθεται στην αγορά πιο εύκολα και πιο φθηνά.

Την καθοδήγηση των μαθητών για την έρευνα και υλοποίηση των παραπάνω κατασκευών ανέλαβε ο καθηγητής της Ηλεκτρολογίας Χρήστος Παππάς, που είχε την γενική ευθύνη, σε συνεργασία με τους καθηγητές της Ηλεκτρολογίας Γεώργιο Σιήππη και Αναστασία Μπισιάρα, με τον καθηγητή της Ξυλουργικής και  Επιπλοποιΐας Δημητράκη Κωνσταντίνου και τη Φιλόλογο Ελένη Σιαμέλη.

 

 

3o Παγκύπριο Βραβείο για την Τεχνική και Επαγγελματική Σχολή Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Λάρνακας στο πρωτοποριακό Διήμερο Σεμινάριο Επιχειρηματικότητας Cyprus Start-Up Bootcamp for Young Entrepreneurs, "CONNECTION"!!!

Τη συναρπαστική εμπειρία συμμετοχής στο πρωτοποριακό Διήμερο Σεμινάριο Επιχειρηματικής Δημιουργίας «CONNECTION», που για πρώτη φορά διεξάγεται στην Κύπρο, έζησαν την Παρασκευή 10 και το Σάββατο 11 Μαΐου 2019, στο Microsoft Innovation Center του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, οι μαθητές της Τεχνικής και Επαγγελματικής Σχολής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Χριστόφορος Λειβαδιώτης (ΘΗΥ3), Ραφαήλ Κώστα (ΘΗΕ2) και Αντώνης Μαυρίδης (ΘΗΥ2) για την καινοτόμο Επιχειρηματική τους Ιδέα «Ανακυκλώνω και κερδίζω» και απέσπασαν το τρίτο Βραβείο Παγκύπρια.

Η συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό ήταν, αναμφίβολα, μοναδική, όχι λόγω της διάκρισης και βράβευσής τους, αλλά κυρίως εξαιτίας της πορείας που ακολούθησαν, για να φτάσουν εκεί. Τούς δόθηκε η ευκαιρία να ενδυναμώσουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους στην επιχειρηματικότητα, λαμβάνοντας σημαντική συμβουλευτική καθοδήγηση στη βελτίωση της Επιχειρηματικής τους Ιδέας, που διακρίθηκε ανάμεσα σε 26 σχολεία της Κύπρου στο διαγωνισμό Επιχειρηματικότητας «Ιδεοδρόμιο», στις 18 Απριλίου 2019, από επιτυχημένους επιχειρηματίες της Κύπρου, έμπειρους ακαδημαϊκούς του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, φοιτητές του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, καθώς και από στελέχη επιχειρήσεων με εμπειρία στην αγορά εργασίας. 

Η Επιχειρηματική Ιδέα «Ανακυκλώνω και κερδίζω» είναι μία καινοτόμος επιχείρηση ανακύκλωσης των οικιακών και βιομηχανικών απορριμμάτων που αποσκοπεί στην ευασθητοποίηση του κοινού για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και αποφέρει οικονομικό κέρδος από τα ανακυκλώσιμα υλικά, τόσο στην επιχείρηση όσο και στους δημότες. Για την παραπάνω εικονική επιχείρηση οι μαθητές συνήψαν συμφωνίες με τον Δήμο Αραδίππου, με την Κοινότητα Πύλας, καθώς και με Εταιρείες πώλησης ανακυκλώσιμων προϊόντων (Μακεδονική Εταιρεία Χάρτου-MEL, Θεσσαλονίκη και Εταιρεία Ανακύκλωσης Μετάλλων, Χρύσανθος Αντωνίου Metal Recycling Ltd, Λευκωσία) και με τη Soukos Robots ABEE στη Λάρισα (ρομποτικός κάδος διαχείρισης προϊόντων).

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική διάκριση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Σχολής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Λάρνακας, η οποία έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές της να ασκηθούν στον τομέα της επιχειρηματικότητας, ενισχύοντας τη διάθεσή τους για έρευνα, εμβάθυνση και βελτίωση της επιχειρηματικής τους ιδέας, στην προαγωγή της καινοτόμου σκέψης και κοινωνικής και πράσινης επιχειρηματικότητας, καθώς και στη δημιουργία γεφυρών συνεργασίας (connections) των νέων της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μαθητές βίωσαν την τελική αναμέτρηση και επιβράβευση του επιχειρηματικού τους ταλέντου, μετά από εντατικές προσπάθειες που κατέβαλαν με την ομάδα τους καθόλη τη διάρκεια της σχολικής περιόδου.  

Στα παιδιά δόθηκαν συμβολικά χρηματικά βραβεία και δίπλωμα πιστοποίησης, ενώ βραβεία έλαβαν και οι καθηγητές Χρήστος Παππάς και Ελένη Σιαμέλη, που καθοδήγησαν τα παιδιά όλη τη χρονιά σε αυτή τη βιωματική εμπειρία μάθησης. 

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας που συμμετείχαν στο Σεμινάριο για το λαμπρό ήθος που έδειξαν καθόλη τη διάρκειά του!!!

 

Βιωματικό Εργαστήρι
«ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ – ΝΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»

Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στη Σχολή μας το βιωματικό εργαστήρι «ΟΧΙ στον Ρατσισμό - ΝΑΙ στην Διαφορετικότητα», στα πλαίσια του Προγράμματος «Επαγγελματική Μάθηση για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων». Σ’ αυτό συμμετείχε ομάδα δεκατεσσάρων μαθητών/τριών της Σχολής μας οι οποίοι αλληλεπίδρασαν με τριανταπέντε μαθητές/τριες του 1ου ΕΠΑΛ Σίνδου της Θεσσαλονίκης που επισκέφτηκαν μαζί με πέντε συνοδούς καθηγητές τους το όμορφο νησί μας, μέσω της κινητικότητας του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+.
Τα παιχνίδια γνωριμίας, ανάδειξης ομοιοτήτων και διαφορών, εμπιστοσύνης και επικοινωνίας που αφορούσαν τον προσδιορισμό των ατομικών αλλά και πολιτισμικών διαφορών ανάμεσα σε άτομα, ομάδες και λαούς βοήθησαν τους μαθητές να ανακαλύψουν στοιχεία τόσο της δικής τους προσωπικότητας όσο και των άλλων (συμμαθητών και εκπαιδευτικών), έτσι ώστε να αναπτυχθεί η αυτογνωσία τους και να καλλιεργηθεί ο σεβασμός στη διαφορετικότητα. 
Συγκεκριμένα, το βιωματικό εργαστήρι στηρίχθηκε στην αρχή ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τον σεβασμό της προσωπικότητας του άλλου αποτελεί η αναγνώριση της αξίας τόσο του εαυτού μας όσο και των άλλων και η αποδοχή της διαφορετικότητας ως παράγοντα που πλουτίζει και δίνει νόημα στην ύπαρξή μας. Οι ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες ήταν ασκήσεις βιωματικής ενσυναίσθησης, με σκοπό να εμπλέξουν ενεργητικά όλους τους συμμετέχοντες και να ισχυροποιήσουν τη δυναμική της ομάδας. Στόχος ήταν να ενεργοποιηθεί κυρίως η συναισθηματική νοημοσύνη των εφήβων, για να αντιληφθούν την αδικία που συντελείται όποτε υιοθετούν ρατσιστικές αντιλήψεις, καθώς και να τους οδηγήσουν στην κατανόηση των αιτίων δημιουργίας στερεοτύπων, προκαταλήψεων ή και ρατσιστικών συμπεριφορών. Οι βιωματικές δράσεις τους ώθησαν να συνειδητοποιήσουν ότι και οι ίδιοι θα μπορούσαν να πέσουν θύματα ρατσισμού – αν δεν έχουν ήδη πέσει – συνεπώς να αναλογιστούν πώς νιώθει κανείς όταν βρεθεί σε αυτή τη θέση, καθώς και κατά πόσο υπάρχουν πραγματικοί λόγοι που να δικαιολογούν τις κάθε είδους διακρίσεις. Το παιχνίδι των ρόλων τους έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσουν καθημερινές καταστάσεις μέσα από τα μάτια των θυτών και ιδίως των θυμάτων των προκαταλήψεων.

ΣΤΟΧΟΙ:
▪ Να αναπτύξουν οι μαθητές ικανότητες αυτογνωσίας και δεξιότητες ενσυναίσθησης.
▪ Να αναγνωρίζουν και να σέβονται τη διαφορετικότητα.
▪ Να συνειδητοποιήσουν ότι είναι μέλη μιας ομάδας, η οποία χαρακτηρίζεται τόσο από ομοιότητες όσο και από διαφορές.
▪ Να καλλιεργήσουν την αίσθηση του ανήκειν σε διαφορετικές ομάδες.
▪ Να ενθαρρυνθούν για την υιοθέτηση συμπεριφορών που προάγουν την αποδοχή του διαφορετικού.
▪ Να εντοπίσουν στερεότυπα και διακρίσεις που παρατηρούνται στην καθημερινότητα, στην τοπική κοινωνία, στην ομάδα του σχολείου τους.
▪ Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασύλου, αναπηρίας και αποκλεισμού.
▪ Να συνειδητοποιήσουν τις λανθασμένες στάσεις που μας οδηγούν στις προκαταλήψεις και τον αποκλεισμό.
▪ Να καταπολεμήσουν το ρατσισμό και την ξενοφοβία.
▪ Να αναπτύξουν δεξιότητες έκφρασης, επικοινωνίας, κριτικής θεώρησης των πληροφοριών και συσχέτισής τους με την καθημερινή εμπειρία.

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί
Αδάμου Χρύσω  Β.Δ. , Χατζηνικόλα Μαρία, Σιαμέλη Ελένη (Φιλόλογοι), 
Χρήστος Παππάς (Εκπαιδευτής Ηλεκτρολογίας) 
 

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ IMAGINE  2019-2020

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Αντιρατσισμό/ Εκπαίδευση για έναν Πολιτισμό Ειρήνης

Πυλώνες του προγράμματος

Αντιρατσιστικό εργαστήρι: 10-12-2019

Επίσκεψη στο Σπίτι της Συνεργασίας:  17-12-2019

 

«Αντιρατσιστικό εργαστήρι στο σχολείο και προετοιμασία επαφών»   (10-12-2019)

Οι ενδιαφερόμενοι 25 μαθητές λαμβάνουν πρώτα μέρος σε προκαταρκτικό εργαστήρι (πριν την συνάντηση με τους μαθητές/τριες από την τουρκοκυπριακή κοινότητα). Εκπαιδευτές/ριες του "Imagine" επισκέπτονται τις τάξεις,  και εμπλέκουν τα παιδιά σε βιωματικές δραστηριότητες συζητώντας θέματα στερεοτύπων, διακρίσεων και ρατσισμού, ως συνιστώσες της κουλτούρας της βίας, και προετοιμάζοντας τις συνθήκες για τη δικοινοτική συνάντηση στο Σπίτι της Συνεργασίας.

«Επίσκεψη στο Σπίτι της Συνεργασίας και Αντιρατσιστικό εργαστήρι»  (17-12-2019)

Οι μαθητές/ριες συμμετέχουν σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τον αντιρατσισμό στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για έναν Πολιτισμό Ειρήνης με μέγιστο αριθμό παιδιών και από τις δύο κοινότητες 50 και 5  εκπαιδευτές/ριες για κάθε μεικτή ομάδα 25 παιδιών).

 

 Το κλίμα κατά τη επίσκεψη μελέτης ήταν πάρα πολύ θετικό. Βασικός σκοπός είναι να έρθουν σε επαφή Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι μαθητές. Το δικοινοτικό πρόγραμμα "Imagine" φέρνει κοντά μαθητές και εκπαιδευτικούς  και δημιουργεί ευκαιρίες για να προωθηθούν  οι παιδαγωγικοί στόχοι της εκπαίδευσης για την οικοδόμηση της Ειρήνης, του Αντιρατσισμού, της Συνεργασίας, του πολιτισμένου Διαλόγου και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  Το δικοινοτικό πρόγραμμα "Imagine"  που εφαρμόζεται υπό την αιγίδα της Τεχνικής Επιτροπής για την Εκπαίδευση και στοχεύει στην προώθηση των επαφών και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών από τις δυο κοινότητες, έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Μέχρι τώρα έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα σχεδόν 3500 μαθητές από τις δύο κοινότητες, από όλες τις επαρχίες της Κύπρου.  Παρά τους αρχικούς δισταγμούς που μπορεί να υπάρχουν, ο ενθουσιασμός των παιδιών που συμμετέχουν είναι έκδηλος. Για παράδειγμα υπάρχουν παιδιά που διατηρούν επαφή (είτε μέσω της τεχνολογίας) ακόμη και μετά την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του "Imagine". Το "Imagine" είναι ένα αξιόλογο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προσφέρει μοναδικές εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες στα παιδιά που συμμετέχουν, γνώσεις και δεξιότητες τις οποίες επιδιώκει να καλλιεργήσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί

Αδάμου Χρύσω  Β.Δ. (Φιλόλογος), Χατζηνικόλα Μαρία (Φιλόλογος), Σιαμέλη Ελένη (Φιλόλογος),

Χρυσάνθου Κλεονίκη (Καθηγήτρια Αγγλικών), Παναγή Δώρα (Καθηγήτρια Ρωσικών). 

 

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS +

 

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Erasmus +

Στη Θεσσαλονίκη, από 16/01/2019 μέχρι  02/03/2019

 

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Εκπαιδευτική Εκδρομή του κλάδου Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικών Εφαρμογών / Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις και Αυτοματισμοί στη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια των κινητικοτήτων του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+.
Το πρόγραμμα διεξήχθη από τις 16/02/2019  έως τις 02/03/2019 και σε αυτό συμμετείχαν επτά μαθητές  από τη Β΄ τάξη Θεωρητικής κατεύθυνσης και τρεις μαθητές της Πρακτικής κατεύθυνσης του κλάδου της Ηλεκτρολογίας. Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές του κλάδου της Ηλεκτρολογίας Χρήστος Παππάς, Μιχάλης Βάρδας, Αναστασία Μπισιάρα και η φιλόλογος Ελένη Σιαμέλη. Η κινητικότητα αυτή έγινε σε συνεργασία με το 1ο ΕΠΑΛ Σίνδου στη Θεσσαλονίκη και το πρόγραμμα διαμορφώθηκε με τρόπο ώστε οι μαθητές να ενημερωθούν και να  εκπαιδευτούν σε πολλούς και ποικίλους τομείς του κλάδου τους. Το πρόγραμμα περιελάβανε τις πιο κάτω δραστηριότητες:

 

Παρακολούθηση εκπαιδευτικών μαθημάτων στο 1ο ΕΠΑΛ Σίνδου

Η διευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ Σίνδου Θεσσαλονίκης, κ. Αντιγόνη Σαββίδου, τη Δευτέρα 18/02/19 καλωσόρισε τους μαθητές της Σχολής μας και επισήμανε τη σημασία της συνεργασίας, κάνοντας παράλληλα μία σύντομη αναφορά στις εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιούνται στο σχολείο της. Ακολούθησε  ξενάγηση των μαθητών της Σχολής μας στους χώρους του 1ου ΕΠΑΛ και στη συνέχεια οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εργαστηριακό μάθημα του κλάδου τους, μέσα από το οποίο τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, να ανταλλάξουν απόψεις και να μοιραστούν εμπειρίες και γνώσεις στην ειδικότητά τους.

 

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στη ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΑΡΤΟΥ Μ.Α.Ε. MEΛ

Οι μαθητές επισκέφτηκαν στις 19/02/2019 τη Μακεδονική Εταιρεία Χάρτου Μ.Α.Ε. (ΜΕΛ) και παρακολούθησαν από την υπεύθυνη της βιομηχανίας εκπαιδευτικό σεμινάριο όσον αφορά τη διαδικασία ανακύκλωσης χαρτιού.

Η Μ.Α.Ε. είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο παραγωγής ανακυκλωμένου χαρτονιού στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, της Ευρώπης, των χωρών της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Η διαδικασία παραγωγής του χαρτονιού στη ΜΕΛ οργανώθηκε με στόχο η επιβάρυνση σε απόβλητα αλλά και η ενεργειακή κατανάλωση, να είναι η ελάχιστη δυνατή. Το ανακυκλωμένο χαρτί είναι η βασική πρώτη ύλη παραγωγής του χαρτονιού. Κύρια ευθύνη της ΜΕΛ είναι ο σεβασμός στο περιβάλλον.

Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν όσον αφορά το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος μέσω της ανακύκλωσης και «έκλεισαν συμφωνία» για την μελλοντική εικονική επιχείρηση που ετοιμάζουν με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό «Πρόγραμμα Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Επιχειρηματικής Ιδέας «Ιδεοδρόμιο», κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2018-2019, με θέμα «Ανακυκλώνω και κερδίζω». 

 

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στη ΜΕΒΓΑΛ

Οι μαθητές επισκέφτηκαν στις 18/02/2019 τη ΜΕΒΓΑΛ, στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης, τη μεγαλύτερη γαλακτοβιομηχανία στη Βόρεια Ελλάδα, και παρακολούθησαν εκπαιδευτικό σεμινάριο. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στους χώρους της επιχείρησης, εντυπωσιάστηκαν από τις υπερσύγχρονες και τεχνολογικά εξελιγμένες εγκαταστάσεις, οι οποίες πληρούν τις προδιαγραφές για την παραγωγή γάλακτος με ποιοτική και γευστική ανωτερότητα, και ενημερώθηκαν για τη συμβολή της ΜΕΒΓΑΛ στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Ήταν μια εμπειρία που διέγειρε τις αισθήσεις, πολλαπλασίασε τις γνώσεις και ενίσχυσε την ήδη ισχυρή θέση ότι το γάλα και τα προϊόντα του αποτελούν μορφές μεγάλης διατροφικής αξίας, απαραίτητες για τη σωστή ανάπτυξη. Στο τέλος της επίσκεψης μοιράστηκαν στους μαθητές γάλατα, γιαούρτια και άλλα προϊόντα της βιομηχανίας.

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στον Υδροηλεκτρικό Σταθμό της ΔΕΗ στον Άγρα στην Έδεσσα

Οι μαθητές μας στις 18/02/2019 επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στον υδροηλεκτρικό σταθμό του Άγρα στην Έδεσσα. Εκεί περιηγήθηκαν στο χώρο και ενημερώθηκαν για την αδειάλειπτη λειτουργία του υδροηλεκρτρικού σταθμού έως σήμερα. Ο υπεύθυνος του χώρου οδήγησε τους μαθητές στα «άδυτα» των μηχανών και απάντησε στις πολλές απορίες τους.

Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τους μαγευτικούς Kαταρράκτες της Έδεσσας.

 

Επίσκεψη στην Εταιρεία SOUKOS ROBOTS στη Λάρισα στις 21/02/2019

 Η SOUKOS ROBOTS είναι μια πρωτοπόρα εταιρεία που ιδρύθηκε το 1979 και στεγάζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Λάρισας. Η εταιρεία σχεδιάζει και παράγει καινοτόμα ρομποτικά συστήματα με πολλαπλές εφαρμογές στο χώρο της άμυνας και της βιομηχανίας. Ακόμη, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο χώρο της προστασίας του περιβάλλοντος μέσω της ανάπτυξης και προώθησης ρομποτικών συστημάτων για τη διαχείριση των απορριμμάτων.

Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στον εκθεσιακό χώρο της εταιρείας από την υπεύθυνη κ. Χ. Τσαντάρα, η οποία τους εξήγησε τον τρόπο λειτουργίας αντιπροσωπευτικών ρομποτικών συστημάτων που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σε παγκόσμια καταχωρημένες πατέντες του ιδρυτή της εταιρείας Σούκου Κ. και εκτίθενται στο χώρο αυτό, ενώ παρακολούθησαν και σχετικά βίντεο επίδειξης της λειτουργίας τους. Επίσης, οι μαθητές ξεναγήθηκαν και στους χώρους εργασίας των υπαλλήλων της εταιρείας, οι οποίοι ακολουθούν συγκεκριμένα ISO διασφάλισης ποιότητας.

Σκοπός αυτής της εκπαιδευτικής εκδρομής ήταν να δουν οι μαθητές από κοντά τον πραγματικό χώρο ενός εργοστασίου που σχεδιάζει ρομποτικά συστήματα, ρομποτικές κατασκευές πέρα από κάθε φαντασία και να συνειδητοποιήσουν ότι ζουν στον κόσμο της τεχνολογίας και της εξέλιξης, καθώς ήρθαν σε επαφή με ρομπότ Ανίχνευσης, Μεταφοράς και Καταστροφής εκρηκτικών μηχανισμών, Τηλεχειριζόμενα Ρομπότ Εξουδετέρωσης, Συστήματα Αυτόματων Τηλεκατευθυνόμενων Στόχων και άλλα πολλά.

Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε ο «Ρομποτικός Κάδος Διαχείρισης Απορριμμάτων» που μπορεί να λύσει το μεγάλο πρόβλημα της αποκομιδής των σκουπιδιών. Πρόκειται για ένα καινοτόμο προϊόν που έχει κατοχυρωθεί παγκοσμίως με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και επιτυγχάνει την οικολογική και υγιεινή διαχείριση των απορριμμάτων, εξαφανίζοντας τουλάχιστον το 80% του αρχικού τους όγκου. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν την πλατεία Ταχυδρομείου στη Λάρισα και είδαν από κοντά τη λειτουργία του «Ρομποτικού Κάδου Διαχείρισης Απορριμμάτων».

Επίσκεψη στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ.

Την Παρασκευή 20/02/2019 πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις». Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, στο Μουσείο Τεχνολογίας Μεταφορών και στο Τεχνοπάρκο. Στόχος της επίσκεψης ήταν να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με την τεχνολογική και βιομηχανική μας κληρονομιά, καθώς και να αποκτήσουν γνώσεις και μαθησιακές εμπειρίες σε θέματα Τεχνολογίας και Θετικών Επιστημών ( παρελθόν, σημερινά επιτεύγματα και μελλοντικές εξελιξεις).

Αρχικά, ξεναγήθηκαν στην έκθεση της Αρχαίας Ελληνικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, όπου μέσα από ένα ταξίδι στο χρόνο παρουσιάστηκαν οι εξελίξεις της τεχνολογίας, οι τομές και τα επιτεύγματα που άλλαξαν ριζικά τη ζωή των ανθρώπων. Στη συνέχεια, οι μαθητές παρακολούθησαν την ξενάγηση στο χώρο όπου φιλοξενούνται οχήματα ιστορικού, συλλεκτικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος τα οποία αναδεικνύουν με τρόπο μοναδικό την εξέλιξη στον τομέα των μεταφορών και της αυτοκίνησης. Τέλος, στο Τεχνοπάρκο, ένα χώρο με συμμετοχικά διαδραστικά εκθέματα, διασκέδασαν και έμαθαν για τα φυσικά φαινόμενα και τους νόμους, η εφαρμογή των οποίων άλλαξε ριζικά την καθημερινή μας ζωή.

Μετά την επίσκεψη στην έκθεση, οι μαθητές παρακολούθησαν στο Κοσμοθέατρο του ΝΟΗΣΙΣ την τρισδιάστατη προβολή «Dream Big – Τα θαύματα της Μηχανικής». Η ταινία αναδεικνύει την ανθρώπινη ευφυϊα που βρίσκεται πίσω από τα μικρά και μεγάλα θαύματα των τεχνολογικών επιτευγμάτων και αποκαλύπτει τη δημιουργικότητα και τα ανθρωπιστικά αισθήματα που ωθούν τους μηχανικούς να δημιουργούν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης για τους συνανθρώπους τους.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Θεσσαλονίκη, οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου (Ροτόντα), στην Αψίδα του Γαλέριου(Καμάρα), στα Κάστρα της Θεσσαλονίκης, στους Καταρράκτες της Έδεσσσας και στο Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας.

Τα οφέλη που αποκόμισαν  οι μαθητές στα πλαίσια του Εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος ήταν πάρα πολλά. Απέκτησαν πολλές  εμπειρίες και είχαν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και δεξιότητες τους  που θα τους βοηθήσουν στην παραπέρα σταδιοδρομία τους. Η επίσκεψη των μαθητών σε ένα εργασιακό περιβάλλον με κατεύθυνση το μέλλον, η ενημέρωσή τους για τη διάρθρωση του χώρου εργασίας αλλά και για τον προσανατολισμό τους στην έρευνα και την κατασκευή καινοτόμων προϊόντων εντάσσεται στα πλαίσια της διαρκούς προσπάθειας του σχολείου να φέρνει σε απαφή τους μαθητές με όλους τους τομείς της σύγχρονης αγοράς εργασίας, αναδεικνύοντας τις προοπτικές απασχόλησής τους σ’ αυτούς. Επίσης, ανέπτυξαν το αίσθημα της υπευθυνότητας  και αυτοπεποίθησης καθώς και την ικανότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Τέλος, καλλιεργήθηκε στους μαθητές το αίσθημα της Ευρωπαϊκής διάστασης όσον αφορά την μελλοντική επαγγελματική τους κατάρτιση.

 

Ευρωπαϊκά προγράμματα  2018-2019

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά έτρεχαν στο σχολείο μας 3 ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+.

To 1o πρόγραμμα, το οποίο είναι διετές αφορούσε τη δράση ΚΑ1 με 3 κινητικότητες. Η φετινή σχολική χρονιά ήταν η δεύτερη και τελευταία που έτρεχε το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Συντονίστρια του προγράμματος αυτού ήταν η συνάδελφος Σοφία Φατσέα, η οποία διοργάνωσε την 3η και τελευταία κίνηση στη Δρέσδη Γερμανίας. Η κίνηση έγινε το Μάρτιο και αφορούσε τον κλάδο της Ηλεκτρολογίας (10 μαθητές) και συγκεκριμένα τους Αυτοματισμούς.

Το 2ο πρόγραμμα αφορούσε πάλι τη δράση ΚΑ1, ήταν μονοετές πρόγραμμα και περιλάμβανε 2 κινητικότητες. Η πρώτη αφορούσε δύο συναδέλφους Β.Δ. οι οποίοι παρακολούθησαν πενθήμερο σεμινάριο στην Κροατία από τις 9 – 13/11/2015 με τίτλο ‘Education & ICT – Where do Teachers Go?’ Η δεύτερη κίνηση, αφορούσε την εκπαίδευση 12 μαθητών του κλάδου Ξυλουργικής/Επιπλοποιίας στα Τ.Ε.Ι. Καρδίτσας Ελλάδας, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 10/4/2016 – 24/04/2016. Στόχος της κίνησης αυτής ήταν η εξοικείωση και εκπαίδευση των μαθητών σε νέα σχεδιαστικά προγράμματα που αφορούν τη σχεδίαση επίπλων, καθώς και ενημέρωση σε νέα υλικά και μεθόδους που αφορούν την κατασκευή επίπλων.

Το 3ο πρόγραμμα αφορά τη δράση ΚΑ2 (συνεργασία σχολείων από 6 χώρες), το οποίο ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2015 και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2017. Φέτος πραγματοποιήθηκαν 3 κινητικότητες 1 στην Πορτογαλία, 1 στην Πολωνία, και 1 στην Ιταλία. Το πρόγραμμα έχει τίτλο ¨Ο Δρόμος προς την Επιχειρηματικότητα¨ και συμμετέχουν κυρίως μαθητές και εκπαιδευτές του κλάδου των Ξενοδοχειακών. Στόχος του προγράμματος είναι η επιμόρφωση των συμμετεχόντων σε θέματα που αφορούν την επιχειρηματικότητα, δημιουργία και διαχείριση της δικής τους εταιρείας.

Επίσης, αναφορικά με το πρόγραμμα Erasmus+, το σχολείο μας έχει υποβάλει ξανά αίτηση στα πλαίσια των κινητικοτήτων ΚΑ1 και ΚΑ2. Για τις αιτήσεις αυτές αναμένεται έγκριση από το ΙΔΕΠ. Σχετικά με τις αιτήσεις που αφορούν την επόμενη χρονιά, τα μέλη της επιτροπής αλλά και οι υπόλοιποι συνάδελφοι είχαν ενημερωθεί και είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν προτάσεις για ενσωμάτωση στις αιτήσεις. Ενδιαφέρον επέδειξαν μόνο οι κλάδοι Ξυλουργικής/Επιπλοποιίας και Ξενοδοχειακών.

Ηλίας Σκορδής Β.Δ.

25/05/2016

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+KA102

Η Τεχνική Σχολή Λάρνακας, είχε εγκριθεί από το  Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (ΙΔΕΠ) για συμμετοχή σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τίτλο  ¨COOPERATION WITH EUROPEAN INSTITUTIONS IN VOCATIONAL TRAINING FOR OBTAINING KNOWLEDGE IN NEW SOFTWARE - TECHNOLOGY AND CURRENT EDUCATIONAL ISSUES FOR THE BENEFIT OF STUDENTS AND EDUCATORS¨.
Το πρόγραμμα ήταν μονοετές και περιλάμβανε 2 κινητικότητες. Στην πρώτη κινητικότητα,  δύο συναδέλφοι Β.Δ. παρακολούθησαν πενθήμερο σεμινάριο στην Κροατία από τις 9 – 13/11/2015 με τίτλο ‘Education & ICT – Where do Teachers Go?’ Το πρόγραμμα ήταν πολύ ενδιαφέρον και οι συνάδελφοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν νέες πρακτικές και μεθόδους αναφορικά με καλύτερους τρόπους εφαρμογής της νέας τεχνολογίας στο σχολείο σε πρακτικό επίπεδο. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με άλλους εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών στο πώς εφαρμόζουν οι ίδιοι στις χώρες τους τη νέα τεχνολογία στην τάξη, με σκοπό την καλύτερη διεξαγωγή του μαθήματος.

Η δεύτερη κινητικότητα, αφορούσε 12 μαθητές του κλάδου Ξυλουργικής/Επιπλοποιίας της Σχολής μας, οι οποίοι συμμετείχαν σε δεκαπενθήμερο πρόγραμμα εκπαιδευτικού περιεχομένου με τίτλο ¨New Technologies, Design and Marketing for Wood & Furniture¨, στο τμήμα ΤΕΙ Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου που εδρεύει στην Καρδίτσα και ανήκει στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Θεσσαλίας. Το Τμήμα είναι μοναδικό στα ΑΕΙ της χώρας και πραγματεύεται τα διεθνώς αναγνωρισμένα γνωστικά αντικείμενα (του σχεδιασμού επίπλου (furniture design) και ξυλοκατασκευών, της τεχνολογίας ξύλου (wood technology) και της τεχνολογίας παραγωγής επίπλου. Οι μαθητές μας, παρακολούθησαν διάφορα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα που αφορούσαν νέες τεχνολογίες στον κλάδο μας όπως νέα μηχανήματα, νέα υλικά, καθώς και σχεδιαστικά προγράμματα για CNC μηχανές. Επίσης, έχουν επισκεφτεί εργοστάσια και βιοτεχνίες παραγωγής επίπλων.

Ηλίας Σκορδής Β.Δ.

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ERASMUS +
     

Tο ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης και ο Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου διοργάνωσε το Φεστιβάλ Erasmus, το οποίο εντάσσεται στα πλαίσια των εορτασμών των 30 χρόνων του Προγράμματος Erasmus το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 7 Οκτωβρίου 2017 στο Πάρκο Ακρόπολης στη Λευκωσία. Το Φεστιβάλ περιλάμβανε μεταξύ άλλων συναυλία με γνωστά συγκροτήματα, δραστηριότητες για παιδιά και μεγάλους και έκθεση σχεδίων των δικαιούχων του Προγράμματος.


Η Τεχνική Σχολή Λάρνακας έδωσε το παρών της παρουσιάζοντας τα Προγράμματα που εκπληρώθηκαν με επιτυχία το σχολικό έτος 2016-2017, εμπλουτίζοντας το περίπτερο της με πινακίδες, εκθέματα, φωτογραφικό υλικό και Τελικές Εκθέσεις. Οι εκπρόσωποι συντονιστές και συμμετέχοντες εκπαιδευτές Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων βρίσκονταν στο περίπτερο με στόχο την διάχυση των αποτελεσμάτων στο ΙΔΕΠ και στο ευρύ κοινό. Μαζί τους συνόδευσαν και 13 μαθητές εκπρόσωποι του σχολείου, όπου επισκέφθηκαν τα περίπτερα άλλων οργανισμών και απόλαυσαν τις δραστηριότητες του Φεστιβάλ.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ